torsdag 14 februari 2008

Jag och Israel

Eftersom jag har ambitionen att bli politiker så tänker jag här bemöta Krister Renard´s pro-israeliska argument på sin hemsida http://www.gluefox.com/index.shtm , till skillnad från vad alla andra politiker gör. Jag anser att Krister Renard förtjänar, med sina intelligenta och snarast revolutionerande argument, att inte tystas till döds. Jag vet hur det känns att tystas till döds! Krister Renard och jag har inte samma utgångspunkt, men vi har vissa gemensamma nämnare, dock inte om Israel kontra Libanon/Palestina/arabvärlden.

Jag anser att israelerna helt säkert blivit orättfärdigt behandlade av militanta grannar, och muslimska extremister i annekterade delar, i Israel och/eller arabvärlden. Men det har, i en oftast mindre dödlig aspekt, också varje nordligare om sitt grannland beläget europeiskt land, inklusive Serbien i det förflutna, blivit. Men dessa länder har ändå gjort - mot sina nordligare grannar - precis samma sak som vad de själva utsatts för av sina ”spaggar”. Serbien och Nazityskland skiljer sig från de flesta övriga européer genom att de samlade sig och slog tillbaka på ett fruktansvärt och chockerande sätt. Jag är övertygad om att Krister Renard håller med om att deras agerande var bestialiskt och moraliskt fel, precis som de flesta andra människor gör.

Men jag är svensk, och min moral är; jag tänker aldrig göra mot andra män det som jag själv blivit utsatt för av både Européer och araber! Det betyder att jag aldrig skulle stjäla en kvinna från kineser, polacker, filippinare eller thailändare. Det betyder också att jag inte samlar mig med mina kompisar för att trakassera i underläge befinnande män och ungdomar från dessa länder. Det betyder att jag istället förespråkar att dessa av världens olyckliga män måste ges tillfälle att ge tillbaka mot oss det vissa svenskar orättfärdigt utsatt dem för genom att förlusta sig med deras kvinnor. Om inte detta sker, så vill jag heller inte att vi skall kunna ge tillbaka det som andra män från andra länder än de uppräknade är skyldiga oss svenska män. Det är min moral!! De andra européerna har ingen moral (med undantag av fransmän och belgare, se nedan!). Det här är inte en fråga om kvinnor, det är en fråga män emellan!

Jag är beredd att göra vissa undantag från regeln om andras jävelskap. Frankrike är OK, jag tror till och med att de är välsignade av Gud trots att de oförtjänt har knipit en och annan utländsk kvinna i sina dar, främst för sydostasiaterna. Men de vet också hur det känns att förlora kvinnor. Likaså Belgarna har i alla fall, i likhet med fransmännen, behandlat oss OK. Om Belgien inte delar sig och bygger en mur mellan flamländare och valloner, så har de förmodligen Guds välsignelse också. USA är visserligen kvinnotjuvar av gigantiska mått, men eftersom de inte motsätter (eller motsatte?) sig om vi tar (tog?) en amerikansk kvinna, och därför att de är (var?) så goda människor som är (var?) välsignade av Gud, så kan jag? (kunde jag) inte fördöma dem.

Judendomen är folkslaget som bara betraktar de som är födda av en judisk kvinna, som jude. Ett tilltag som kom till under deras tid i Europa och som har bidragit till att judarna är få i Israel idag, eftersom många judiska män gift sig med europeiska kvinnor. Israel är som vilket annat europeiskt land som helst, med undantag från Frankrike och Belgien förstås. Varför skulle jag då ställa mig på israels sida i konflikten? Jag tycker att de förtjänar varandra! Jag tycker inte som du Krister, men jag står i alla fall upp för det jag tror på.

Genom empiriska observationer av mellanöstern vet vi ganska säkert att Israel/Palestinafrågan inte kommer att lösas. Det är bättre att vi satsar på den glömda kontinenten - Afrika. I Afrika vet vi av erfarenhet att man kan göra något åt situationen emellanåt. Visst, fattigdom, ohyggliga våldsbrott som könsstympning av småflickor, etnisk rensning och våldtäkt - eller som jag skulle kalla det, etnisk rensning genom våldtäkt – försiggår i Afrika. Men i en del guldäggsfall så går utvecklingen åt rätt håll. Tråkigt nog så kan den utvecklingen vända igen och grusas på bara kort tid, som vi har sett i t.ex. Mugabes Zimbabwe. Kenya ser ut att vara på randen till inbördeskrig, men de var på uppgång efter koloniseringens slut på 70-talet, stagnerade senare. Men vad jag ville ha sagt är att: Afrika har potential, till skillnad från mellanöstern som är statiskt!

Roger Klang, Lund den 14/02/2008