måndag 3 december 2007

Är Mot gasledningen = rysskräck?

Många säger att dem som inte vill ha gasledningen är rädda för ryssen. Men det handlar inte om att vara rädd. Det är i så fall snarare tvärtom - att de som sväljer idén med hull och hår är de som viker sig likt hopplöst politiskt korrekta och naiva svenskar. Det handlar om att Rysslands Putin konsoliderar makt både inom och utom landet på ett särdeles fult sätt. Fängslanden av oppositionella, manipulerande av media, mord på regimkritiker både utom och inom landet, och förtryck. [Putin har naturligtvis(?) aldrig mördat någon personligen, men han är ändå skyldig till detta och andra brott, genom sitt agerande och sitt övergripande ansvar.] När någon säger till mig: ”Jag är inte rädd för en rysk militär gasledning, låt dem dra den”, så säger det mig om den personen att han saknar sans och vett, och att han är en person som dessutom inte bryr sig om utsatta människor i Putins hemland. ”Låt dem fara åt helvete, min lön kommer ju ändå till mitt konto som vanligt på lönedagen, och allt är bra!” Så låter det i mina öron. Men jag säger: Låt Putin fara åt helvete även om det skulle kosta mig min lön på lönedagen, ingenting bra kan komma utav att rysk militär stryker längs våra öar och kuster, varken i Ryssland, Sverige eller i övriga världen!

Och om dessa naivister inte gör någon skillnad på om det är rysk militär som patrullerar längs våra gränser eller om det är civila obeväpnade företags farkoster, så är det dags att öppna skallen på dem för att kolla vad som är fel inuti. Den ”apati” som somliga visar är just det som jag hävdar här; en apati som leder till fördärvet, inte bara för de apatiska, utan för oss alla. Leder till fördärvet inte bara för oss utan också för - och i synnerhet för - många ryssar, med betoning på många, trots att de är en minoritet bland Rysslands 142 miljoner invånare. 142 miljoner betyder att Ryssland har en opposition på åtskilliga miljoner människor. Apatin är resultatet av många års Sverigefientlighet hos socialdemokraterna, eftersom det är bland annat dem som sätter likhetstecken mellan Patriot och rasist. En inställning som Alliansen tydligen har ärvt, bland allt det andra skrotet de ärvde. Varför skulle inte en andra eller tredje generationens svensk kunna känna patriotiska känslor för Sverige? Jag hoppas verkligen att de gör det! Och om inte dem gör det, så kommer i alla fall deras barnbarn att göra det. Fredrik Reinfeldt är ett levande bevis, för att inte tala om mig själv (finska- och vallonrötter), ja vi kunde räkna upp halva Sveriges befolkning eller mer!

Statsminister Fredrik Reinfeldt uttalar sig om att gasledningen är ett kommersiellt projekt, enligt SvD:

”Det finns lagar och regler utifrån vilket man prövas om man får verka. Man förväntar sig nog inte att det ska göras politiska bedömningar av dess önskvärdhet.” Slut citat.

Jag hade hållit med honom ifall det INTE vore så att gasledningen skulle byggas och bevakas av rysk militär, men som läget tyvärr är nu, så ligger det ett löjets skimmer över uttalandet! Reinfeldt måste avgå och ersättas av någon kompetent med mod nog att stå upp för Sveriges rätt att existera som stat, alltså inte finansministern, partisekreterare Schlingman eller försvarsministern, som Reinfeldt skulle föredra för att han själv inte ska åka ut i kylan. Det bästa för alla hade varit om det blev Jag, det tycker i alla fall undertecknad och Gud. Att Gud vill det är någonting jag VET (ni får lov att tro mig på mitt ord)!

Men jag hade ändå inte kört ut Reinfeldt i kylan helt, bara degraderat honom till inrikesminister (dock inte en allsmäktig sådan), fast en degradering klarar väl en så prestigelös person bra, eller hur? Han är ju trots allt nyttig och han har ju trots allt sina poänger, bara inte i utrikespolitiken, och utrikespolitik är en del av statsministerjobbet. Därför kan Reinfeldt inte vara statsminister (men han tycks sitta klistrad vid statsministerposten som om han satt fast vid den med superlim). Jag uppmanar honom att avgå till förmån för någon kapabel!

Roger Klang, Lund den 03/12/2007